A Hetes, avagy egy E66-os élete

A Hetes, avagy egy E66-os élete

Hátsó, alsó szélvédő keret (helytelenül tömítés) csere

2023. január 12. - seepheerd

Az első megérkezett korábban, végre befutott a hátsó is, hála Gábor Tamásnak és a Kornax Kft-nek.

Jól látható, mennyire megviselt volt a - hivatalos nevén - (alsó) gumi keret:

 

b1.jpg

Eltávolítása egyszerű: mivel a vízszintes részen alulról van felnyomva a hátsó szélvédő élére, lefelé kell húzni. A két végén szélvédő ragasztó segíti a rögzítését, valamint a tömítést, ezt majd le kell kapargatni:

b2_1.jpg

 

Itt jól látható az új keretben a ragasztó:

 

b4.jpg

 

TIS szerint, ha nem a szélvédő cseréjekor rakjuk fel az új keretet, a két oldalon található fület el kell távolítani, így tettem én is:

b3.jpg

 

Ezután megtisztítottam a felületeket, leszedtem a régi ragasztót és kitakarítottam a  beragadt port és egyebeket:

b3a.jpg

 

Beszerelés: két dologra kell elsősorban ügyelni. Az egyik az, hogy óvatosan bánjunk a kerettel, mivel egy alumínium merevítő lapul a vízszintes hosszában, tehát ne törtjük meg! A másik dolog pedig az, hogy ügyeljünk arra, hogy szimmetrikusan legyen elhelyezve, vagyis mindkét vége egyforma magasra nyúljon fel.

Én ráhelyeztem a keretet a szélvédő aljára, majd addig igazgattam, míg a két vége egyforma magasra nyúlt, ekkor a szélvédő közepén benyomtam a keret vájatába a szélvédő élét. (Persze a keretet toltam rá a szélvédő élére, de így talán képletesebb.)

Tökéletesen, szorosan passzolt mindenütt, így nyomkodtam végig az egyik sarokig, majd az ellenkező oldalon is, mielőtt a sarkokhoz nyúltam volna.

A TIS szerint le kellene vennünk a díszlécet ahhoz, hogy a végeket a helyükre rakhassuk, de úgy tapasztaltam, hogy elég, ha a két alsó végét pattintjuk ki a díszléceknek, ekkor már engednek annyit, hogy alájuk, a helyére nyomkodhassuk a keret végeit.

Ne feledjük, azok ragasztósak, csúsztatni nem lehet a szélvédő élén, csak rányomni!

Az egész művelet nem tartott tovább, mint 10-15 perc és végre nem az a szakadozott, töredezett vacak csúfoskodik előttünk, amikor felnyitjuk a csomagtartót. Mindez - szállítással - 17300 jó magyar tugrikért.

b5.jpg

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://730ld.blog.hu/api/trackback/id/tr5018024766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása