A Hetes, avagy egy E66-os élete

Szépítkezünk

2019. november 19. - seepheerd

Mert mit mondott az Úr az első napon - többek között? Legyen világosság! És lőn világosság. 
Azóta tudjuk, hogy a világosság jó. Nem csak nappal, de éjszaka is.

Ezek a búrák már eléggé karcosak voltak és kellőképp belerondítottak az Úr bölcs elképzelésébe, főleg éjszaka.elotte.jpg

No akkor hegyibe! Maszkolás, polírozás és majd kiderül az igazság. Sokféle termék található a piacon, én a Teknőcöset választottam, mivel Kuflikost nem találtam (az is igaz, hogy nem figyeltem meg a mercis patkány fényszóróit, lehet, hogy nincs is ilyen cucc?).

cucc1.jpg

A leírást követve bolondbiztos a dolog, polírozás vagy pasztával, vagy csak a nedves polír papírokkal (én biztos ami biztos, mindkettővel végigmentem a búrákon), majd védő lakkréteg is került a lámpákra, szintén a dobozból:

cucc2.jpg

Az eredmény... hm... hát-hát, a karcok egy része eltűnt:

kezipolir.jpg

De azért a jobb felső sarokban még - bár a fotón nem nagyon látszik - elkelt volna némi munka. 

Második lépcsőben úgy gondoltam, hogy az izzók is csere érettek. Egyrészt ugye az angel eyes még a gyári sárga fénnyel és elég gyengén pislákolt, másrészt gyanítottam, hogy a xenon - oppárdon: HID - sem mai gyerek. Akkor már a H7-est is cseréljük ki valami újra, határozódott el az elhatározás, bár némi fejvakarás is követte. Ugyanis a 7-esen nem csak úgy Misi mókus módjára beugrunk a motortérbe, kipattintunk pár kis burkolatot és kiemeljük mögüle az izzót, itt kérem szépen meg kell küzdeni a jutalomért, jelesül: ki kell venni a lámpákat. Ahhoz pedig le kell venni a lökhárítót az összes izéjével együtt. Hah!

Pár youtube videón felbátorodva (áá, egyszerű, pár perc az egész) nekiugrottam mint kecske a tükörnek, mi baj lehet, csak pár csavar, ott van a videókon, ni!
Hát... az enyém nem olyan volt.

Még szerencse, hogy az online TIS (ha esetleg érdekel valakit: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/ )  is kéznél volt, így már azért könnyebben ment a dolog. Parkoló szenzorok tartó léce, rendszámtartó, alsó rácsok kipattintása és minden csavar láthatóvá vált. Zümm-zümm, mondta a kézi fúró és már lent is volt a lökhárító burkolata. A fényszórómosó spriccniket is le kellett szedni és hátratolni, majd a 4-4 csavar, 2-2 csatlakozó és ott feküdt előttem mindkét fényszóró méretes teste.

vilagitas.jpg

Az egyik előtt a beépíítésre váró cuccok, Philips H7 izzók, valami noname 6000K-s xenon izzók és a LED-es angel eyes izzók.

A jó öreg Osramok meglehetősen elhasználódtak:

xe-2.jpg

Az új fiúra pillantva jól látszik a különbség:

xe-3.jpg

Az angel eyes feladta a leckét. Balra a régi, hagyományos, jobbra a LED-es:

ae-2.jpg

Az LED simán becsavarható a régi izzó helyére, gond nélkül csatlakoztatható is (na jó, kicsit csavarni kellett az érintkező villáin, hogy szorosabban csússzon a csatlakozó ellennemű részébe), de a jelszűrő doboza (vagy mi az ördög) sehogy sem volt belegózható a lámpatestbe, bárhogyan is próbálkoztam. Végül lyukat fúrtam a záró kupakba és csak a vezetékek kerültek belülre, a nyílást pedig meleg ragasztó pisztollyal (ennek megint csak nem tudom a nevét) tömítettem. A lámpák gond nélkül becsúsztak a helyükre.
Az összeszerelés pik-pak ment, egyedül a bal oldali parkoló szenzorokat tartalmazó díszléc nem akart elsőre a helyére pattanni, de megoldódott az is.
Éééééés, ha már kiszereltem a lámpákat, Gábor barátom felpolírozta őket profi módon:

polirutan.jpg

 Még elvittem fényszóró beállításra Mobyt, és most már nem csak az Úr látá, hogy a világosság jó, hanem én is.

ae-5.jpg

Megjegyzés: oké, hogy a xenon az bi-xenon, vagyis a tompika és a refi is onnan jön, de azért az meglepett, hogy a H7 csak villantásra való, "flash to pass", ahogy a művelt orosz mondaná, ha tudna angolul. Persze, mint kiderült, lehet programozni úgy a rendszert, hogy a H7 a xenonnal együtt tolja a távolságit, bár értelme nem tudom mi, azon felül, hogy megnő a visszavert csillogás. 

A bejegyzés trackback címe:

https://730ld.blog.hu/api/trackback/id/tr815314404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hidvéghy Márton 2019.11.23. 07:13:17

Szia.
Jó az olvasmány, tetszett.
Lenne egy kérdésem.
Azt tudod, hogy miként működik a távolsági fény?
Arra roppant kiváncsi lennék.
Köszi..

Hidvéghy Márton 2019.11.23. 07:18:26

Szia.
Tetszett az olvasmány!
Lenne egy kérdésem.
Azt tudod, hogy hogyan működik a távolsági fény?
Amúgy gratulálok a munkához.

Hidvéghy Márton 2019.11.23. 07:23:44

@Hidvéghy Márton:
Ezt nem kellett volna, de nem tudom se szerkeszteni, se törölni......
Kicsit lassan fogtam fel, hogy működik az oldal

seepheerd 2019.11.23. 11:40:12

Szia!
Mivel bixenon világításunk van, ez azt jelenti, hogy a xenon (HID) tölti be mind a tompított, mind a távolsági szerepét. Mint tudjuk, a xenon nem igazán jó abban, hogy ki/be kapcsolgatjuk, mivel idő kell, míg eléri a rendes teljesítményt és a ki/be kapcsolgatás sem tesz jót neki.
Ezért a fényszóró felkapcsolásakor a tompított (xenon) fénysugár úgy "készül", hogy a projektor elé fémlemezek csúsznak. Amikor távolságira váltasz, egyszerűen lebillennek ezek a lemezek, és most már a teljes sugár előre vetítődik.
A másik, H7-es izzóval ellátott rész csak fénykürt (Flash to Pass, ahogy az angol mondja), bár programozható úgy is, hogy a xenon reflektorral együtt felkapcsolódjon.

Hidvéghy Márton 2019.11.23. 12:12:24

@seepheerd:
Köszi.
Ma is tanultam valamit.
Ez a technika ez bmw specifikus vagy mások is így csinálják?
Ezekre a lemezekre gondolok....

seepheerd 2019.11.23. 17:12:15

@Hidvéghy Márton:
Nem tudom, annyira nem ástam bele magam a dolgokba, de ez a kézenfekvő megoldás.