Egyre gyakrabban dobta ki a sárga ikont a műszerfalra, miszerint vezetés stabilitási probléma lépett fel, emellett nem vette vissza az indexet kanyarodás után a Mobi.
Utánanézve a lehetséges okoknak, kiderült, hogy 99.99%-ban a körmányszögjeladó a bűnös, annak is az érintkező része.
Bömbibolt Kft-től megjöttek az érintkezők, gyerünk hát, eksön van!
Csak a méreteket szemléltetendő:
Első dolog volt a kormányt a leghosszabb és legalsó pozícióba állítani, illetve elfordítani kicsit, hogy majd könnyebben hozzáférhető legyen a légzsák kioldó rendszer.
Hanem ugye, ahogy kivesszük a kulcsot, a kormány visszaáll legbelső és legfelső helyzetbe, megkönnyítendő a kikec... kiszállást.
Maradt tehát a kulcs a helyén, úgy vettem le a negatív aksisarut és biztosítottam egy fölös kesztyűvel (mivel nem akartam a légzsák visszajelző kikódolásával vacakolni a művelet végén).
Első lépésként a kormánylégzsák eltávolítása jött, ezt egy torx kulccsal oldottam meg. Csavarhúzóval is viszonylag egyszerű, de ez tuti nem ugrál le a rögzítő rugóról.
Sportkormány esetén egyetlen ponton, alul kell benyúlni, megtolni a rögzítő rugót és a légzsák kipattan a helyéről, hagyományos kormány esetén felül találunk két nyílást.
Miután kilazult, ne rántsuk meg, mert viszonylag rövid vezetékkel kapcsolódik a kormányhoz, a csatlakozó fekete végét benyomva könnyen kihúzható a helyéről.
Ezután jöhetett a kormány levétele, amihez először kicsavarjuk a középső csavart, amihez 15-ös dugóskulcs kell.
A csavar kivétele után - bár voltak már jelölések - én is megjelöltem fekete filccel a kormánypozíciót, valamint kihúztam a nyíllal jelzett csatlakozót. Ezután a kormány leemelhető.
Úgy tűnt, hogy akár egér és madárfészek is lehet a kormány alatt, így riasztó hangokat adtam ki, elhessegetve az esetleges lakókat...
A műanyag burkolatot egyszerűen kipattintottam és előre lehúztam.
A kormányburkolaton felül kipattintottam a két kis takaró műanyag lapkát és kilazítottam a két philips csavart (ehhez le kell emelni a műszerfal előtti középső burkolatot), valamint alul is találunk egy csavart.
A burkolatot nem kell levenni.
Ez volt az első eltérés a youtube videóktól. Az eddig megnézettek közül mindegyik SOKKAL bonyolultabb szétszerelést mutatott.
Elképzelhető, hogy a 2008-as évre fejlődtek a fiúk? Ki tudja... mindenesetre jóval egyszerűbb minden, mint a feltöltött DIY videókon.
A három csavar kivétele után az egész szerelvény egyszerre levehető:
Két csatlakozót kell csak eltávolítanunk:
Már futhatunk is a szerelőasztalhoz, hogy végre a finomabb részeknek is nekieshessünk!
Én ugyan leszedtem a vezérlő karokat, de azokra sem lett volna szükség (mindegy, nem nagy dolog, 2-2 csavar tartja őket)
Semmi mást nem kell kicsavarozni, a csapágyházat egy három szegmensből álló, rugózó műanyag gyűrű tartja a helyén.
Egyszerűen ki kell pattintani a fészkéből mindegyiket és felfelé húzva már a kezünkbe is vehetjük az érintkező részét a kormányszögjeladónak
Rögtön látható, hogy az egyik csúszóérintkező kefe része, az, ami az elektromos jelet át kellett volna hogy adja, törött:
Az előző ábrán jól látható a rögzítése: a műanyag tartó kefe felőli része egy lyukba kerül, az ellenkező részén pedig egy kis "csőre" van húzva, amit elperemeztek.
A műanyag alá nyúlva csavarhúzóval viszonylag könnyedén eltávolítható az érintkező.
Egymás mellett a régi és az új (mondjuk azt: OEM) érintkező.
Az új sokkal póriasabb, emellett kisebb az érintkező része, viszont magasabb a műanyag, így ugyanúgy betölti funkcióját, jelesül azt, hogy az egyik érintkező gyűrűről a másikra vigye a delejt.
Miután helyére pattintottam az új érintkezőket, egy philips csavarhúzóval körbeforgatva a nyílásban elég szorosra sikerült kialakítani a nut végét ahhoz, hogy rögzítse a helyén.
Az alábbi fotón már helyükön az érintkezők és látszik, hogy a csúszógyűrűkre is rakódott kosz, az alkoholos vattapamacsok eléggé megfeketedtek.
Az összeszerelés is pofonegyszerű, miután a helyére illesztjük a csapágyházat (a három rögzítőcsavar menetháza megadja a pozíciót), csak a rugózó rögzítőgyűrűt kell a helyére csúsztatni és ügyelni arra, hogy a három rögzítőfül bekattanjon a helyére.
INPA-val ellenőrizve analóg módban szépen mutatta az érintkezők ellenállását:
Mivel nem az egész rendszert cseréltük, nincs szükség programozásra, csak kalibrálásra.
A legegyszerűbb módszer:
Ráadott gyújtásnál eltekerjük a kormányt balra végállásba, és várunk kb 2 másodpercet, majd jobb végállásba és ismét várunk 2 másodpercet.
Ezt háromszor megismételjük, majd levesszük a gyújtást kb. 10 másodpercre.
(Közben NEM szabad naaaagy feéééér elefántra gondolni!)
Ha nem oldódott meg a probléma, akkor az INPA segítségével végezzük el a kalibrálást.
A Safety Modules menüpontot választva érhetjük el a kormányra vonatkozó beállítási lehetőségeket:
Egyenesbe állított kormány esetén először az F2-es menüponttal reszeteljük (töröljük) az eddigi beállítást, majd az F1-gyet lenyomva beállítjuk a mostani értéket.
Hát ennyi lett volna, 10:24-kor vettem le az aksisarut és 13:31-kor pattintottam a helyére a légzsákot a kormányba.
Közte volt egy isteni ebéd is, pirított gombás, tejszínes gnocchival és egy citromos seritallal, szóval nem nagy ügy a csere...