Mert mit mondott az Úr az első napon - többek között? Legyen világosság! És lőn világosság.
Azóta tudjuk, hogy a világosság jó. Nem csak nappal, de éjszaka is.
Ezek a búrák már eléggé karcosak voltak és kellőképp belerondítottak az Úr bölcs elképzelésébe, főleg éjszaka.
No akkor hegyibe! Maszkolás, polírozás és majd kiderül az igazság. Sokféle termék található a piacon, én a Teknőcöset választottam, mivel Kuflikost nem találtam (az is igaz, hogy nem figyeltem meg a mercis patkány fényszóróit, lehet, hogy nincs is ilyen cucc?).
A leírást követve bolondbiztos a dolog, polírozás vagy pasztával, vagy csak a nedves polír papírokkal (én biztos ami biztos, mindkettővel végigmentem a búrákon), majd védő lakkréteg is került a lámpákra, szintén a dobozból:
Az eredmény... hm... hát-hát, a karcok egy része eltűnt:
De azért a jobb felső sarokban még - bár a fotón nem nagyon látszik - elkelt volna némi munka.
Második lépcsőben úgy gondoltam, hogy az izzók is csere érettek. Egyrészt ugye az angel eyes még a gyári sárga fénnyel és elég gyengén pislákolt, másrészt gyanítottam, hogy a xenon - oppárdon: HID - sem mai gyerek. Akkor már a H7-est is cseréljük ki valami újra, határozódott el az elhatározás, bár némi fejvakarás is követte. Ugyanis a 7-esen nem csak úgy Misi mókus módjára beugrunk a motortérbe, kipattintunk pár kis burkolatot és kiemeljük mögüle az izzót, itt kérem szépen meg kell küzdeni a jutalomért, jelesül: ki kell venni a lámpákat. Ahhoz pedig le kell venni a lökhárítót az összes izéjével együtt. Hah!
Pár youtube videón felbátorodva (áá, egyszerű, pár perc az egész) nekiugrottam mint kecske a tükörnek, mi baj lehet, csak pár csavar, ott van a videókon, ni!
Hát... az enyém nem olyan volt.
Még szerencse, hogy az online TIS (ha esetleg érdekel valakit: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/ ) is kéznél volt, így már azért könnyebben ment a dolog. Parkoló szenzorok tartó léce, rendszámtartó, alsó rácsok kipattintása és minden csavar láthatóvá vált. Zümm-zümm, mondta a kézi fúró és már lent is volt a lökhárító burkolata. A fényszórómosó spriccniket is le kellett szedni és hátratolni, majd a 4-4 csavar, 2-2 csatlakozó és ott feküdt előttem mindkét fényszóró méretes teste.
Az egyik előtt a beépíítésre váró cuccok, Philips H7 izzók, valami noname 6000K-s xenon izzók és a LED-es angel eyes izzók.
A jó öreg Osramok meglehetősen elhasználódtak:
Az új fiúra pillantva jól látszik a különbség:
Az angel eyes feladta a leckét. Balra a régi, hagyományos, jobbra a LED-es:
Az LED simán becsavarható a régi izzó helyére, gond nélkül csatlakoztatható is (na jó, kicsit csavarni kellett az érintkező villáin, hogy szorosabban csússzon a csatlakozó ellennemű részébe), de a jelszűrő doboza (vagy mi az ördög) sehogy sem volt belegózható a lámpatestbe, bárhogyan is próbálkoztam. Végül lyukat fúrtam a záró kupakba és csak a vezetékek kerültek belülre, a nyílást pedig meleg ragasztó pisztollyal (ennek megint csak nem tudom a nevét) tömítettem. A lámpák gond nélkül becsúsztak a helyükre.
Az összeszerelés pik-pak ment, egyedül a bal oldali parkoló szenzorokat tartalmazó díszléc nem akart elsőre a helyére pattanni, de megoldódott az is.
Éééééés, ha már kiszereltem a lámpákat, Gábor barátom felpolírozta őket profi módon:
Még elvittem fényszóró beállításra Mobyt, és most már nem csak az Úr látá, hogy a világosság jó, hanem én is.
Megjegyzés:
Oké, hogy a xenon az bi-xenon, vagyis a tompika és a refi is onnan jön, de azért az meglepett, hogy a H7 csak villantásra való, "flash to pass", ahogy a művelt orosz mondaná, ha tudna angolul.
Persze, mint kiderült, lehet programozni úgy a rendszert, hogy a H7 a xenonnal együtt tolja a távolságit, bár értelme nem tudom mi, azon felül, hogy megnő a visszavert csillogás.
Még egy megjegyzés:
A világítás összes kellékét a Bömbi boltból rendeltem, legjobb árak, megbízható, gyors és pontos kiszállítás, ajánlani tudom mindenkinek!
Elérhetőség:
https://bombibolt.com/