A Hetes, avagy egy E66-os élete

A Hetes, avagy egy E66-os élete

VIN, avagy mi van a csomagban? Part 3

2020. február 19. - seepheerd

Folytassuk hát a vezetést megkönnyítő dolgokkal, amelynek része lesz a világítás is.

S508A, Park Distance Control PDC, népszerű nevén tolatóradar. Persze a tolatáson túl másban is segít, hiszen a kocsi elején is ugyanúgy megtalálhatók a szenzorok, tehát helyesebb, ha ferdítjük az angolt és parkolást segítő rendszernek nevezzük. Hasznos dolog, érdemes vigyázni rá. Legfőképp a gőzborotva tehet kárt a szenzorokban, mivel azok az első és a hátsó lökhárító burkolatában helyezkednek el. A fotón a hátsókat jelöltem meg:

park.JPG

S524A, Adaptive Headlights, Ha a fényszóró főkapcsolót balra (automatikus módba) állítjuk, akkor kanyarodáskor a fényszórók fordulnak úgy, hogy jobban bevilágítsanak a kanyarba.

S534A, Automatic Air Conditioning, Automatikus légkondícionálás. Szeressük :) Ebben a módban automatikusan történik a levegő elosztás, miközben az elektronika olyasmire is figyel, hogy ne párásodjon a szélvédő. A vezető és az utas oldal külön-külön állítható, a hátul utazók is kaptak állítható befúvókat.

S5ACA, High Beam Assistant, Szintén a világítás főkapcsolóval aktiválható: automata módba kapcsolva és a távolsági fényszórót felkapcsolva a szenzor dönti el azt, hogy távolsági, vagy tompított a megfelelő. Így elég csak a vezetésre koncentrálni, mielőtt elvakítanánk a szembejövőt, a távolsági átvált tompítottra. Miután elhaladt mellettünk a másik kocsi, visszavált távolsági fényre (az aktiválásáról egy kék színű, lámpát formázó ikon tájékoztat a műszerfalon).

Kényelmes funkció, bár néha szerintem túl sokáig vár a fényszóró visszakapcsolásával, valamint az útjelző táblákról visszaverődő fény hatására is leveszi a refit. Hátulról közelítve autót pedig csak az utolsó 40-50 méterről vált vissza tompítottra.

S521A, Rain Sensor, Eső szenzor. Már az E39-ben ls az E46-ban is volt, az esőcseppek sűrűségének függvényében gyorsítja, vagy lassítja a lapátok törlési sebességét. Elég aktiválni az ablaktörlő kar végén található gombbal, és elfelejthetjük az ablaktörlést. Menet közben finomhangolásra is akad lehetőség. Szerencsére a motor leállítása után deaktiválódik, így nem fordulhat az elő, hogy esetleg behavazott kocsit takarítunk, beindítjuk a motort közben, hogy melegedjen és az esőszenzor le akarja törölni a ráfagyott havat a szélvédőről...

S548A, Kilometer Calibrated Speedometer, Kilóméterre kalibrált sebesség mérő. Még szép, elvégre nem angolszászok vagyunk :)

A következő fejezetben a kerekekről és a közlekedésről lesz szó

S255A, Sports Leather Steering Wheel, Sport kivitelű bőr kormány. Imádom, eddig vezetett összes autó közül ez a legjobb fogású kormány, a nagyon finom bőrnek és kidolgozásnak köszönhetően. Jobbra és balra fönt a kézi váltó két szögletes gombja látható:

kormany.jpg

S2R6A, BMW LA Wheel Star Spoke 231, A BMW 231-es csillag mintájú felnije. nekem tetszik, az Alpina jöhet csak csereként:

karc_1.jpg

kerek.jpg

S2VAA, Chassis Suspension Setup Adaptive Drive, A 2VA adaptív vezetést, vagy karosszéria "kezelést" két dolog támogatja: az egyik a függőleges dinamikus mozgás menedzsment, a másik pedig az aktív billenés, vagy kereszt stabilizálás (ARS, vagy Dynamic Drive). 

 

Az EDC-K rendszer folyamatosan figyeli az útburkolat minőségét, a jármű terhelését és a
dinamikus kezelhetőségi adatokat. A vezérlőegység ezen paraméterek szerint beállítja a
lengéscsillapítók csillapító erejét.
A korábbi rendszerekkel ellentétben a csillapító erő fokozatmentesen változik.
Ezen felül a vezető választhat a kényelmes vagy sport fokozat beállításai között.

EDC-K rendszer funkciói Az EDC-K egy mikroprocesszor által vezérelt, folyamatosan változó lengéscsillapító rendszer.
Az EDC-K rendszer mechanikus, hidraulikus és elektronikus alkatrészekből áll.
A szenzorok segítségével észlelhető a kocsi vezetési dinamikája és az útburkolat jellemzői.
A mért adatokra reagálva a vezérlőegység beállítja a lengéscsillapítókat. Ilyen módon a
karosszéria és a kerék lengése az adott körülményeknek megfelelően lesz beállítva a sofőr
által választott kényelmi, vagy sport fokozatnak megfelelően. Közvetlenül a motor indítása
után az EDC-K mindig Comfort üzemmódban van. A jármű álló helyzetében a lengéscsillapító
szelepek kikapcsolnak; energiát kapnak, ha a jármű sebessége meghaladja a kb. 5 km/h-t.

Hiba esetén a rendszer leáll, és a lengéscsillapító szelepek ekkor kikapcsolnak.
Amikor ez megtörténik, a felfüggesztést nagyon keménynek érezzük, ám a jármű vezetése
mindazonáltal biztonságos marad. A szelep, az érzékelő, az elektromos áramkör és a
vezérlőegység hibái rendszer hibaként jelentkezik. Miután hibát észleltek, az az út további
részében azok a hiba regiszterekben tárolódnak. Az érzékelő hibájának észlelése rögzített
áramot eredményez a szelep kimeneti szakaszaira (közepes csillapítási erő), vagy a rendszer
teljes leállására (nagyon magas csillapítási erő). Funkció szempontjából az EDC-K három blokkra osztható: - Vezérlőegység - Szenzorok és programválasztás - 4 elektronikusan fokozatmentesen beállítható lengéscsillapító

Röviden ennyi, persze sokat lehetne még beszélni erről a témáról...

S220A, Self Levelling Suspension, vagyis önbeálló felfüggesztés. Ha túl nagy terhelés éri a
hátsó felfüggesztést, egy kis kompresszor gondoskodik arról, hogy a hátsó lengéscsillapítókban
elhelyezett légzsákok felfúvódjanak, így újra beáll a kocsi normál szintbe. Ugyanez történik,
ha pl. utánfutót, lakókocsit vontatunk. A kompresszor a pótkerék alatti fém "harang" alatt
helyezkedik el:
kompresszor.jpg

És így néz ki (a piros és kék csövek szállítják a sűrített levegőt):

wabco.jpg

 

S261A, Side Airbags For Rear Passengers, oldalsó légzsákok az utasok számára. Gondoskodás...

legzsak.JPG

 

Most pedig következik a környezeti hatásokkal és a biztonsággal kapcsolatos felszerelések listája.

S302A, Alarm System, Riasztó rendszer. A szokásos, mozgásérzékelős, letiltós rendszer.

S316A, Automatic Trunk Lid Mechanism, Automatikus csomagtér ajtó. Hidraulika mozgatta rendszer, vagy a távirányítós kulccsal, vagy a kocsiból nyomógombbal nyitható (természetesen a szokásos helyen megérintve is nyílik, és vagy gombnyomásra, vagy a távirányítóval zárható. Nekem tetszik :)

S323A, Soft Close Automatic Doors, elég gyengéden behajtani az ajtókat, és amint elég közel kerülnek a zárási pozicióhoz, automatikusan behúzza és zárja azokat a rendszer. Ugyanez a szerkezet megkönnyíti az ajtók nyitását is. Szokásos meghibásodása az, hogy egy vékony műanyag karika eltörik.

S357A, Protective Glazing, Védő üvegezés. Betörésbiztos, dupla üveg ablakok. Az összes ablak (szélvédő, oldal ablakok, hátsó szélvédő) két rétegűek, az üvegrétegek között rést egyfajta polikarbonát tölti ki, ezáltal az üveget betörve nem tud a tolvaj a kocsiba jutni.
A szélvédő elöl, hátul 5.7 mm vastag, a leengedhető oldalablakok 8.8 mm vastagok, az ajtók fix üvegei pedig 10.4 mm vastagok.

A két üveglap megfelelő felülete (kifelé néző a belső lapon, befelé néző oldal a külső lapon) hővédő réteggel van bevonva a klíma komfort miatt (hő és hideg ellen is véd), a két réteg közét pedig törésbiztos műanyag tölti ki. Emellett a belső réteg még kap egy törésgátló film bevonatot is.
Mindezek mellett az üveg megszűri az ultraviola sugarakat, valamint csökkenti a páralecsapódás lehetőségét.

dupla.JPG

 

S358A, Climate Comfort Windscreen, Kényelmes klímát biztosító szélvédő, vagyis egy olyan infravörös sugárzás ellen védő bevonattal ellátott szélvédő, amely a nap UV sugárzása ellen is hatásos. Ezáltal a kormány és a műszerfal műanyag részeit nem érik a nap roncsoló sugarai, valamint nem tud felmelegedni úgy a belső tér sem a közvetlen napsütés hatására. A bevonat kékes színezetet ad az üvegnek kívülről nézve, "hátránya", hogy infravörös eszközök nem működtethetőek a rétegen keresztül, ezért egy kis ablakot alakítanak ki az esőszenzor környékén (a nyíllal jelöltem a szélét):

szelvedo.JPG

 

S845A, Acoustic Belt Warning, Műszerfalon figyelmeztető ikon és kolomp a gyújtás ráadásakor, hogy hé, paraszt, nem kötötted be magad! Számomra fölösleges, mert ez alap.

S855A, Language Version Italian, Olasz az alap beállítás (naná, hiszen onnan érkezett Moby), ez nálam angolra van állítva. 

S863A, Retailer Directory Europe, A navigációs rendszer kódolására vonatkozó elem.

S877A, Delete Cross Pattern Operation, A riasztóra vonatkozó beállítás, nem lehet keverni a zárást és a nyitást. Ha pl. távirányítóval zártunk (aktiváltuk a riasztót), akkor kulccsal nyitáskor megszólal a rendszer, és ez fordítva is igaz.

S884A, Onboard Literature Italian, Tiszta sor, olasz a kezelési könyvtől kezdve a szervízkönyvön át minden hozzáadott írásos cucc.

S8SAA, Navigation Access Request Country Specific, Erre nem találtam infót, de valamiféle "adott országhoz rendelt navigációhoz való hozzáférést" jelenthet, bármi is legyen az...

S8SPA, Control Unit COPA gyártási megfelelőség (CoP, Conformity of Production) annak bizonyítéka, hogy a gyártott járművek (a gyártás során) a rájuk támasztott követelményeknek (például kibocsátási adatok) megfelelnek. Ez a tanúsítvány a legtöbb országban feltétlenül szükséges.

A következő pont az individual felszerelés lenne, de egyelőre itt csak a fej feletti kárpit színe szerepel, ami antracit: S775A, Headlining Anthracite

Az egyéb felszerelések jönnek most.

S902A, General Special Inspection, Az átlagosnál gondosabban átnézett autók, a legjobban teljesítő motorokkal. Többnyire újságírói autóknál szerepel ez az opció.

S928A, Tire Control, Guminyomás ellenőrző rendszer. Nagy valószínűséggel nem szenzoros, hanem ABS-es a rendszer, vagyis az eltérő forgási sebesség alapján ad figyelmeztető jelzést. Ez jó, mert nem kell a szenzorokkal törődni, viszont rossz, mert kell neki jó pár kilométer megtétele, hogy érzékelje az eltérést. Célszerű tehát indulás előtt megnézni a gumik állapotát.
Nálam egyszer már akkor jelzett, amikor még semmit sem láttunk, pedig elvittem gumishoz. Három nap múlva lett laposabb a jobb hátsó: egy csavar fúródott bele.

S938A, Individual Series, Individuális, vagy egyedi kinézet.

S940A, Special Equipment BMW Individual, Egy csomó egyedi felszerelés tartozik ebbe a csoportba, kezdve a fej feletti lámpa burkolatától a kormánykeréken, a fa burkolaton, a nap ellenzőkön, az ajtó oszlopok takaró műanyag elemein át a padlószőnyegekig

SXD3A, Special Edition Carbonecru, Nem találtam infót erről a kódról, de -elvileg- valamiféle színre utal. Az "ecru" bézs szerű, a carbon pedig karbon lenne, ugye...

0902, Press Vehicle With Special InspectionA 902 opció azt jelenti, hogy a legjobb motorokkal, extra minőség-ellenőrzéssel, a legjobb gumiabroncsokkal, ECU-vel vannak ellátva, és általában jobb teljesítményt és fogyasztást mutatnak a gyártósorról lekerülő "egyszerű" kocsikhoz képest. Az autókat gondosan karbantartják az újságíróknak kölcsönzött intervallumok között, és senkinek nem szabad igazán aggódnia ezen BMW-k vásárlása miatt.

0490, Special Painting, Speciális karosszéria festés, Carbon Black Metallic, Code 416/9. Ettől van aztán az, hogy néha feketének tűnik, néha kéknek, néha a kettő között. A forgalmiba egyszerűen kéket írtak.

730ld.JPG

b2.jpg

 rimini.jpg
Z1XX, Special Upholstery, különleges belső, kárpitozás. Az ülések bőrből készültek és merino ecru színűek, a cérna, amellyel varrták szintén ecru. A padlószőnyegek antracit velúrból készültek, a peremük pedig nappából, világos ecru színnel. Ugyanilyenek a hátsó lábtartók is.

padlo.JPG

ules.JPG

ules1.jpg

ules2.jpg

Hm...

Azt hiszem hogy itt a vége fuss el véle :)

A bejegyzés trackback címe:

https://730ld.blog.hu/api/trackback/id/tr815481152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása