A Hetes, avagy egy E66-os élete

A Hetes, avagy egy E66-os élete

Levélrács csere

2022. november 12. - seepheerd

Mindenki így ismeri, pedig a hivatalos neve: szélvédő burkolat (a TIS mint Cowl Panel Cover hivatkozik rá), RealOEM-ben itt találjuk, a 9-es számú, sárgával kiemelt alkatrész.

Az ára valamikor régesrég eléggé barátságos volt, ma közel négyszer annyiba kerül (76 300Ft): 

realoemnumber.jpg

Persze megfogja a leveleket is, de az igazi feladata a szélvédőről lefolyó esővíz elvezetése.

A régi gyalázatosan nézett ki, már ami megmaradt belőle, az idő UV foga megette:

lr1.jpg

lr2.jpg

Bőven ideje volt már a cserének, itt az új "levélrács", hála a Kornax Kft-nek és Gábor Tamásnak:

lr3.jpg

lr4.jpg

 

Első lépésként felnyitjuk a motorháztetőt, majd felkészülünk az alábbi lépésekre:

1 - Ablaktörlő karok eltávolítása

2 - A gumitömítés eltávolítása

3 - A levélrács eltávolítása

lr5.jpg

 

Az abalktörlő karok csavarjait burkolat takarja, első lépésként azokat kell lepattintani:


lr6.jpg

Láthatóvá válik a csavar, illetve az ablakmosó folyadék csöve, valamint a fűtés vezetéke. A jobboldali (innen nézve, vagyis a vezetőülés felöli) karról nem fontos ezeket eltávolítani, szépen kihajthatók a karral együtt a motortérbe.

Figyelem: a vezető oldali kar két különleges alátétet is tartalmaz, ezeket ugyanúgy kell visszarakni!

lr7.jpg

Az ablaktörlő karok az esetek 99.99999%-ban jól rágyógyulnak a csavarszárakra, ezért beszereztem egy ilyen kis leszedőt, pár ezer forint, de nagyban megkönnyíti a munkát.

Először a középső alu csavarral betámasztjuk a két lehúzó karmot, majd a csavarszár végére illesztve a középső orsó végét, a felső karral addig tekerjük azt, amíg az ablaktörlő kar leugrik a helyéről. Egyszerű, mint a faék:

lr8.jpg

Az utasoldali kart dupla csavar fogja, de ami a lényeges, itt már szét kell kapcsolni a fűtés vezetékét (1) és az ablakmosó folyadék csövét (2), itt. A szürke gyűrűt eltoljuk a nyíl irányába, ekkor könnyedén lejön a csonkról a gumicső.  Visszaszereléskor a gyűrűt az ellentétes irányba toljuk, miután ráhúztuk a gumicsövet a csonkra. Óvatosan, mert nagyon törékeny minden!

lr8ex.jpg

 

Ezután lefejtjük a "rácsról" a tömítést:

lr8a.jpg

Majd kifeszegetjük a rácsot tartó patenteket:

lr8b.jpg

Ügyeljünk arra, hogy a bent maradt régi patent darabokat is eltávolítsuk, mielőtt az új rácsot beszereljük. Az alábbi fotón az 1-essel jelzett patentek kijöttek, a 2-es jelűek egy része bent maradt:

lr8c.jpg

Az óvatosan leemelt rács alsó felén találjuk a vezetékeket tartó füleket (2), illetve az átvezető tömítést (1). Utóbbit kiemeljük a helyéről, megtisztítjuk, mert kell az új rácshoz:

lr8d.jpg

Miután megtisztítottuk az új rács felfekvő felületeit, a beszerelés a kiszerelés fordított sorrendje:

- Bepattintjuk az új rács alsó részén a fülekbe a fűtés vezetékét, valamint a mosófolyadék csövét és az átvezető tömítést

- Helyére rakjuk a rácsot, ügyelve, hogy a két vég kialakításai becsússzanak a megfelelő helyekre

- Ellenőrizzük, hogy a patentek lyukakhoz kerüljenek és bepattintjuk azokat.

- A két szélet eligazgatjuk, hogy tökéletesen illeszkedjenek mindenütt.

- Visszarakjuk az ablaktörlő karokat, és beállítjuk azokat úgy, hogy a lapátok a szélvédő alsó részén, a rácshoz közel álljanak.

- Az utasoldali karon visszacsatlakoztatjuk a fűtés vezetékét és a mosófolyadék csövét. Visszapattintjuk az ablaktörlő karokra a burkolatokat.

- Örülünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://730ld.blog.hu/api/trackback/id/tr7717976850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása