A Hetes, avagy egy E66-os élete

A Hetes, avagy egy E66-os élete

Ablaktörlő lapátok cseréje

2022. október 23. - seepheerd

Azt gondolnánk, hogy ez egyszerű dolog, de nem az. Ugyanis az utas oldali kar alsó vége a motorháztető alatt lapul, ha nem csaslogatjuk ki onnan, akkor csak pár centit tudunk emelni rajta, majd bontjuk vele a festéket a motorháztetőről.

A kicsalogatása egyszerű (főleg, ha elolvassuk az autóhoz kapott, vagy később beszerzett, esetleg letöltött) kezelési útmutatót, magyarul "user manual"-t.

Megjegyzés: Ugyanígy kell eljárnunk nem csak a cserekor, de pl. fagy esetén a lapátokat védendő, azok szélvédőről történő felhajtásához is.

1. Állítsuk le a motort és vegyük ki a kulcsot a gyújtáskapcsolóból.

2. Nyomjuk az ablaktörlő kapcsolókart kb. 3 másodpercig felfelé, addig, amíg az ablaktörlő karok körülbelül a függőleges helyzetben meg nem állnak. Ez a felhajtott helyzet.

Miután kicseréltük a lapátokat, vagy megszűnt a fagyveszély, a karok szélvédőre történő ráhajtása után az ablaktörlő berendezést újra aktiválni kell:

1. Kapcsoljuk be a rádió készenléti üzemmódját

2. Az ablaktörlő kapcsolókart felfelé kell tolni. Ekkor az ablaktörlő karok nyugalmi helyzetbe mozognak és újra működőképesek.

Figyelem! Ne felejtsük el az ablaktörlő karokat visszahajtani, mielőtt a rádiót készenléti módba helyezzük, vagy ráadjuk a gyújtást, mert az ablaktörlő karok bekapcsolásakor sérülést okozhatunk az autóban.

Egyszerű, ugye?

Nem.

A gyakorlat:

A lapát készlet gyári, a Kornax Kft-től rendelve, 22500 jó magyar tugrikért. A lapátok egyforma hosszúak, 625mm-esek, ha valaki esetleg nem gyáriban gondolkodna:

l1.jpg

Azonban ebben az esetben jól néze meg majd a fotókat, nehogy úgy járjon, hogy a szép új cuccot nem tudja rögzíteni a karokon, csak nagyon sok teflon szalaggal :)

teflonszalaggal.jpg

Az ablaktörlő lapátok rendelési száma (hm... román gyártmány):

l2.jpg

A lapátok felső pozícióba állítása. Követtem az utasításokat, felfelé toltam az ablaktörlő kapcsoló kart, de semmi nem történt, aztán úgy 5-6 másodperc múlva megmozdultak a lapátok és megálltak ebben a helyzetben. Ekkor elengedtem az ablaktörlő kapcsosló kart:

l3.jpg

A dobozon a szerelési útmutatót felejtsük el, az valami mezei ablaktörlő szerkezetet ábrázol:

l4.jpg

Leapplikálva a régi ablaktörlő lapátokat ez a kép fogadott, vagyis ez az ablaktörlő kar vége. két kengyel, az alsón pluszban egy egy akasztó felület:

l5.jpg

A lapátokat vizslatva két négyzetes részt fedezhetünk fel, valamint egy rugózó rögzítőt.

l6.jpg

Első lépésként beakasztjuk a felső rögzítő részt a kar felső kiképzésébe:

l7.jpg

Azután beforgatjuk a lapát rögzítő részét úgy, hogy a lapát alsó rögzítő füle a kar alsó kiképzése fölé kerüljön:

l8.jpg

És lefelé nyomjuk alapátot:

l9.jpg

Egészen addig, amíg a rögzítő kar bekattan a helyére:

l10.jpg

Visszahajtjuk az ablaktörlő karokat, a rádió készenléti módban felfelé toljuk az ablaktörlő kapcsolót.

Ekkor töröltek néhányat a lapátok, majd megálltak nyugalmi helyzetükben.

Na most vagyunk készen...

A bejegyzés trackback címe:

https://730ld.blog.hu/api/trackback/id/tr3117960584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása