A Hetes, avagy egy E66-os élete

A Hetes, avagy egy E66-os élete

Ha a softclose nem (mindig) klózingol szoftul

Avagy a softlose mechanika javítása

2022. szeptember 24. - seepheerd

Amikor azt vesszük észre, hogy a softclose már nem mindig húzza be az ajtót, csak zúg a motor, de nem történik semmi, akkor az esetek 99.999999%-ban egy apróság teszi tönkre az örömünket, egy kis műanyag elem elreped, ezért az egész, egyébként nagyon szofisztikált - és baromi drága, tegyük hozzá - szerkezet nem ér fabatkát sem.

Azt hiszem a Mobin ez volt az első dolog amit kicseréltem, mivel a jobb első ajtónál rakoncátlankodott, de akkor nem készült még leírás. Bontóban vettem egy másik komplett zárat és egyszerűen beraktam a régi helyére, azóta is teszi a dolgát.

Persze nem dobtam ki a régi zárat sem, és most rápillantva azt tapasztaltam, hogy tényleg az volt annak is a baja, akár meg is javíthattam volna.

A fotón látható, ahogy egy csavarhúzóval eltoltam azt a vékony kis műanyag ívet, ami rendszerint eltörik:

oldmotor.jpg

Bíztam abban, hogy a bal első ajtó esetén is ez lesz a probléma. Mivel egyébként is ki szerettem volna cserélni az ablakemelő szerkezetet,  az ajtóburkolat ehhez lebontódott, egyszerű a hozzáférés, nosza nézzük meg!

(Az ajtóburkolat leszedését az "Azok a fránya ajtók" alatt leírtam (2020. szeptember 09-es bejegyzés) tárgyaltuk, tehát azt átugorva, a zár kiszerelése lesz a feladatunk.)

Első lépésként vegyük ki a három csavart:

20220804_080244.jpg

Akasszuk ki a zárszerkezetet a zárral összekötő fémrudat a műanyag hüvelyből:

20220804_080447.jpg

Vegyük le a kilincsszerkezetet. Ezt a BMW egy speciális tool-lal oldja meg szemből, az ajtón található nyíláson keresztül, amit egy gumi kupak véd (ha valaki nem tudta volna azt, hogy mi a szerepe annak a nyílásnak ott, hát itt a magyarázat).

ajto.jpg

Egy vékonyabb imbuszkulccsal onnan is támadhatunk, az alant látható lemez bal szélén található lyukba beakasztva azt, meg kell tolni a lemezt (visszaszereléskor húzni), de számomra egyszerűbb volt a csavarhúzós megoldás.

Csatlakoztassuk szét a vezetékeket és a zár bowdent, majd az 1-es lemezt egy csavarhúzóval (2-es) toljuk a sárga nyíl irányába ütközésig, kb. 1-2 centit.

20220804_080604.jpg

Ezután a kilincs szerkezet kívülről kiemelhető:

20220804_080651.jpg

Ezután a záró szerkezet elforgatva kiemelhető, jegyezzük meg azt hogy hogyan, mert úgy lesz legkönnyebben visszarakható.

20220804_081118.jpg

Első lépésként levesszük róla a motort, majd kicsavarozzuk az apró torx csavarokat és szétnyitjuk a műanyag házat.

Első ránézésre úgy tűnt, hogy ép az a rész, amely a hibát okozhatja:

20220804_082855a.jpg

 

Azonban látszott, hogy eltörött, és emiatt nem működik mindig a soft zárás:

20220804_082855b.jpg

Zselés Loctite és egy kábelkötegelőből levágott, meghajlítgatott darab műanyag:

20220804_083700.jpg

 

Lehet hogy nem a legszebb, de megspóroltunk mondjuk 20-25 ezer forintot (arról nem beszélve, hogy a bal első szerkezet elég ritka, a zár miatt):

20220804_122650.jpg

 

Még ezen a lemezen nyomtam egy nagyon kicsit (fél és 1mm között), mert egy youtube videóban javasolták:

20220804_122705_1.jpg

 

Megtakarítottam a szenzorokat:

20220804_122611.jpg

 

És finoman bezsíroztam a forgó, csúszó részeket (jóvan, hát fékkenőcs, mellette kerámiás lett volna, de ez jobbnak űnt):

20220804_122839.jpg

Összeraktam, ment minden vissza a helyére. Teszt és minden pöpecül működik, most már több mint két hónapja.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://730ld.blog.hu/api/trackback/id/tr7917938690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása