Szeretem azt a rendet, amit a BMW követ, vagyis hogy időben szól: hé, komám, esemény lesz. Ha nem létfontosságú a dolog, akkor csak kiírja a gyújtás ráadásakor azt, hogy nézzünk rá a menüre és egy kis sárga autó ikon jelenik meg a displayen. Ha fontos az ügy (pl. defektes valamelyik gumi), akkor az ikon piros és ott is figyelmeztet, ahol most a biztonsági öv bekötését javasolja, de erősen.
Az iDrive képernyőjén a Car Data alatti menüből az autó ellenőrzést választva látható a bibi:
Jelesül a mikrofilter (vagy pollenszűrő?) és a fékfolyadék bibis. Kiválasztva ezeket a menüből azonnal leolvasható a lényeg, vagyis hogy a mikrofilter cseréjéig van még 440 km:
Pontosabban: "Cserélje ki a mikrofiltert a BMW szervizben". Rápislantunk a fékfolyadék mizériára is:
Fékfolyadék csere szintén esedékes legkésőbb 9 nap múlva, szintén BMW szervizben.
Hát, édes cimborám, egyrészt járvány van és emiatt nem megyünk sehova, másrészt itt csücsülnek a mikrofilterek az utolsó olajcsere óta a polcon, épp erre a napra várva (a fékfolyadék úton), így most én kinevezem a feljárót BMW szerviznek és nekilátok a rettentően bonyolult műveletnek.
A dobozban jóféle Meyle cucc lapul (legalábbis remélem hogy jóféle):
Elvileg jó, 7-esünk van, 2008-as:
Kibontva a dobozt a szűrő mellett még móricka ábrák is segítik a szakszervíz tapasztalt dolgozóját a hogyanról, vagy mikéntről:
Persze a youtube-on is találunk rengeteg jóféle anyagot, de itt elég az is, ha az ábrákon látható módon járunk el.
Először is, kinyitjuk a motorháztetőt, nőgyógyászok ezt kihagyhatják. Ott hátul, nyilakkal megjelölve lapítanak a szűrők, egyelőre még a burkolatuk alatt:
Ahhoz, hogy eltávolítsuk a burkolatot, két dolog szükséges, az egyik az, hogy kpattintsuk a leszorító csík rögzítő fülét:
A másik rögzítési pont pedig a burkolat ellenkező végén található, a nyíllal jelölt kis fület kell csavarhúzóval megfelelő irányba tolni (épp a nyíl irányába):
Ezután már kiemelhető a burkolat és vele a mikrofilter. Jól látható a régi (szenes) és az új (szenes) közötti eltérés, színben (formában is, de az nem vészes):
Most kicsit sebészkedni kell: kikapjuk a régi szűrőt és zutty, helyére illesztjük az újat. Figyelem! A levegő áramlási iránya fontos, azokat nyilak jelölik:
Új szűrő a burkolatban, mehet vissza a helyére:
Most a másik oldalon is elvégezzük ugyanezt.
Megjegyzés, a régi szűrő ilyen volt:
Azt gondolhatnánk, hogy lecsukva a motorháztetőt készen is vagyunk, de még hátra van a papírmunka, amit ugye csak a BMW szervizben végezhetnek el. Teleholdkor, pontban éjfélkor, akasztófa alatt fekete kakast áldozva.
Beülünk a kormány mögé, betoljuk a kulcsot, de a Start gombot úgy nyomjuk meg, hogy nincs a lábunk a féken. Így gyakorlatilag 2-es pozicióba kerül a gyújtáskulcs. Ezután nyomva tartjuk a napi kilométer számláló gombját egészen addig, amíg meg nem jelenik az alább látható lista a km óra számlapon:
A napi számlálót nyomogatva ráállunk a "Microfil" menüpontra és hosszabban nyomva tartjuk a gombot (kb. 2 másodperc), míg a fordulatszámmérő képernyőjén megjelenik az ábrán látható felirat, vagyis "RESET Microfil":
Újra megnyomjuk a napi számláló gombját (természetesen nem a RETURN"-on állva), a megjelenő képernyőn pedig jóváhagyjuk a mikrofilter számláló lenullázását, és ekkor bang! Fanfárok szólnak, és harsonák és trombiták és üstdobok és angyalok serege száll le a földre: bevégeztetett...
Ami jelen esetben azt jelenti, hogy 50 ezer km-re állítottuk a "visszaszámlálást", mindezt az iDrive menüben is ellenőrizzük, voilà, eltűnt a mikrofilter figyelmeztetés:
Ennyi lett volna a dolog, persze aki nem bízik magában - vagy az erőben-, az guruljon el a legközelebbi BMW márkaszervizbe, igyon meg ott egy jó kávét, ezalatt tuti kicserélik neki a szűrőket.
Legközelebb a fékfolyadék lecserélésénél találkozunk :)