A Hetes, avagy egy E66-os élete

A Hetes, avagy egy E66-os élete

Javítás 1, a kormánykerék pozíciója

2019. szeptember 21. - seepheerd

Nagy valószínűséggel sokan belefutottak már abba a hibába, hogy a kormánykerék gond nélkül mozog ki/be, viszont fel/le nem lehet állítani a kormány bal oldalán található kis joystickkal. Fórumokon utánajárva találkoztam olyan bejegyzéssel, ahol már két éve ez volt a helyzet.

Én is ezt tapasztaltam az enyémen, le/fel irányba mozgatva a kapcsolót rövid ideig hallottam a motor zümmögését, de nem mozdult a kormány. Kissé megkapargatva a netet, azonnal ott volt a megoldás. Úgy tűnik, hogy ez egyfajta betegsége a típusnak, mert ahogy láttam, elég sokan belefutottak már ebbe a dologba. 

A hiba oka egyszerű: minden motor leállításkor a belső és legfelső helyzetbe mozog a kormány, megkönnyítendő a kiszállást, és valamilyen oknál fogva a felső helyzetbe képes "beragadni". A mozgatását végző műanyag csúszka a forgó menetes szár végén található ütköző alátétnek feszül, és nem képes a motor onnan visszafelé mozgatni. Szerintem a kenőanyag hiánya okozhatja ezt, illetve por kerülhet a menetre, ami szintén hozzájárul a csúszka beragadásához. Gyakorlatilag nem kell mást tennünk, mint megmozdítani a beszorult műanyag hengert (amihez az állító kar csatlakozik), gondoskodni a kenésről és készen is vagyunk.

Ehhez a lépések:

1. Felfelé mozgatva leemeljük a takaró lemezt:

korm1.jpg

Ekkor már láthatjuk a minket érdeklő részt, lenyomva a puha szövet burkolatot. Egy hosszú csavarhúzóval, ha sikerül megmozdítani a fehér színű csúszkát, meg is vagyunk, nem kell tovább vacakolnunk:

korm2.jpg

Sajnos nekem meg sem moccant ekkora behatásra, ezért:

2. Leszedjük a kormányoszlop felső és alsó takaró burkolatát. A felsőt két kis csavaros patent fogja, a fedő műanyag lapokat lepattintva férünk hozzá:

korm3.jpg

 

Hátul megmarkolva és felfelé, ugyanakkor hátrafelé mozgatva viszonylag könnyen lejön a burkolat, miután kilazítottuk a patentek csavarjait. Az alsó burkolatot egyetlen ilyen csavaros patent tartja.

3. Befújjuk a csúszkát WD-40-nel és várunk pár percet.

korm4.jpg

Ha ekkor sem sikerül megmozdítanunk, akkor a csavar orsót (réz) és az alátétet megkocogtatjuk a csavarhúzó végére mért kalapácsütögetésekkel. Az én esetemben ez segített, megindult az orsó és szépen vitte előre/hátra a csúszkát.

4. Kenés. Én WD-40-et adtam neki, többször megjáratva a rendszert, de olvastam olyat is, hogy más kenőanyagot alkalmaztak, így a végén finoman bekentem kerámia pasztával, amit még az izzítógyertyák beszereléséhez vettem.

korm5.jpg

És akkor egy rövid leírás  a kormány pozíció beállításához, ha esetleg nem működne a kényelmi funkció.

Amikor a távirányítóval nyitod a kocsit, majd kinyitod a vezető oldali ajtót, a kormánykerék a legfelső/legbelső helyzetben áll (az egyszerű, könnyű beülés érdekében). Miután beültél, becsuktad az ajtót, benyomod a fékpedált, majd megnyomod a Start/Stop gombot a motor indításához, a kormánykeréknek el kell mozdulnia a korábban beállított helyzetbe. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, először nyilvánvalóan be kell állítania ezt a pozíciót, és memóriahelyre kell tárolni. Miután leállítottad a motort, és amikor kinyitod az ajtót, a kormánykerék visszatér a legfelső/legbelső helyzetébe. Ha problémád lenne ezzel a funkcióval, javaslom a következőket:

1. Nyisd ki az autót és nyisd ki az ajtót (a kormánykeréknek a legfelső helyzetben kell lennie).
2. Ülj be, csukd be az ajtót, nyomd le a fékpedált és indítsd el a motort (hagyd az autót P állásban).
3. Állítd be, mozgasd a kormánykereket a kormányoszlop oldalán lévő kis joystick segítségével a legfelső helyzetbe.
4. Nyomd meg az „M” (memória) gombot a vezetőoldalon, és válaszd az „1” lehetőséget, hogy az aktuális beállítást az első memóriahelyre mentsd.
5. Állítsd le a motort, hagyd el az autót, csukd be az ajtót és zárd le az autót.
6. Nyisd ki az autót a távirányítóval, és nyisd ki az ajtót (a kormánykeréknek továbbra is a legfelső helyzetben kell lennie).
7. Ülj be, csukd be az ajtót, nyomd le a fékpedált és indítsd el a motort (hagyd az autót P állásban).
8. Állítsd be, mozgasd a kormánykereket a kormánykerék oldalán található kis joystick segítségével a neked megfelelő helyzetbe.
9. Nyomd meg az „M” (memória) gombot a vezetőoldalon, és válaszd az „1” lehetőséget, hogy az aktuális beállítást az első memóriahelyre mentsd.
10. Állítsd le a motort, nyisd ki az ajtót, a kormánykeréknek most a legfelső/legbelső helyzetbe kell mozognia, szállj ki, csukd be az ajtót és a távirányítóval zárd be a kocsit.
11. Nyisd ki az autót, és nyisd ki az ajtót (a kormánykeréknek most a legfelső helyzetben kell lennie).
12. Ülj be, csukd be az ajtót, nyomd le a fékpedált és indítsd el a motort (hagyd az autót P állásban), a kormánykeréknek most az utoljára mentett (az általad preferált) helyzetbe kell mozognia!

Egy megjegyzés: feltételezzük, hogy mindig ugyanazt a távirányítót használod, amikor autót kinyitod/vezeted, mivel a beállításokat a távvezérlőre (kulcsra) menti, tehát ha a távirányítók között váltasz, a beállítások is eltérhetnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://730ld.blog.hu/api/trackback/id/tr2615157772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása