Előfordulhat az, hogy sietve kiugrunk az autóból, szaladás közben nyomjuk meg a zárást a távirányítón, nem is figyeljük az indexek felvillanását. Ha valami véletlenül nyitva maradt, nem villanak fel az indexek (persze csak ha így van programozva a rendszer), de ezt már nem fogjuk látni mert rohanunk...
Az ISTA + felrakásakor futottam bele ebbe a dologba:
Vagyis külföldiül az van odaírva, hogy a nagy vízen túl bizony csippant is az autónk amikor bezárjuk, vagy kinyitjuk. Elkezdtem túrni a netet, de úgy tűnt, hogy nem sok embert érdekel a dolog, végül aztán találtam a youtube-on egy E60-as emberkét, aki ezzel mókolt. A hozzászólásokban láttam azt, hogy E65/66-osokon is működőképes a dolog, ettől aztán meglódult bennem a vezérhangya, a többi történelem.
Először is, a videóban látott E60-ason más annak a modulnak a neve, amelyben át kell írni az inaktív pittyentést aktívra.
Előkaptam hát az NCS Dummy-t és az NCS Expert könyvtárában az E65 alkönyvtárból elkezdtem beolvasni a különböző modulokat, keresgetve a nyitással/zárással (vagy mondhatjuk a riasztó élesítéssel/kikapcsolással) kapcsolatos sorokat. Negyedóra alatt meg is találtam a keresett dolgot a DWA_IRS.C05-ben.
Innen már egyszerű volt a dolog, K-DCAN kábel ment az ODB csatlakozóba, másik vége a jó öreg Dell XPS-be (Noé dobta ki anno a bárkából, én pedig összeszedtem: win xp, de még mindig jó az akksija, kicsi és könnyű, van rajta wifi, soros port, USB, sír, nevet, fára mászik, egyszóval tökéletes diagolni).
Szolgálati közlemény: Az NCS Expert kódolásról most nem esik szó, de tervezek egy egyszerű leírást...
A DWAI modulban megtaláltam a DWA_IRS.C05-öt:
Kód adatok kiolvasása a trace fájlba, megnyitás a Dummyval, és az összes releváns sor aktívra állítása:
Magenta jelöli azt a sort, amit én nem tartok ésszerűnek aktiválni, vagyis minden esetben visszaigazolást (ebben az esetben füttyentést) halljak, ha megnyomom a zárás gombját a távirányítón.
A zölddel jelzett sor az, amikor csak akkor füttyent az autó (és villan az index nálam), amikor minden ajtó és egyéb nyitható bigyó zárva van. Ezt bepipáljuk aktiv-ra, és készen is vagyunk. Illetve majdnem: ugyanis a default kulcs mellett (ami épp be van dugva a gyújtáskapcsolóba) még az általános (vagyis a többi kulcs) esetén is illik aktívra állítani a modult.
Meggyőződünk, hogy a MAN file üres (a törlés opció épp megfelelő az Export gomb alatt), majd kiírjuk abba az ügyeskedésünket.
NCS Expertben kódolásra állítjuk a job-ot, klikk a végrehajtáson, bezárunk mindent és örülünk (már ha ez volt a cél, ugye):