A Hetes, avagy egy E66-os élete

A Hetes, avagy egy E66-os élete

Füttyentés

2021. augusztus 08. - seepheerd

Előfordulhat az, hogy sietve kiugrunk az autóból, szaladás közben nyomjuk meg a zárást a távirányítón, nem is figyeljük az indexek felvillanását. Ha valami véletlenül nyitva maradt, nem villanak fel az indexek (persze csak ha így van programozva a rendszer), de ezt már nem fogjuk látni mert rohanunk... 

Az ISTA + felrakásakor futottam bele ebbe a dologba:
siren1.JPGVagyis külföldiül az van odaírva, hogy a nagy vízen túl bizony csippant is az autónk amikor bezárjuk, vagy kinyitjuk. Elkezdtem túrni a netet, de úgy tűnt, hogy nem sok embert érdekel a dolog, végül aztán találtam a youtube-on egy E60-as emberkét, aki ezzel mókolt. A hozzászólásokban láttam azt, hogy E65/66-osokon is működőképes a dolog, ettől aztán meglódult bennem a vezérhangya, a többi történelem.

Először is, a videóban látott E60-ason más annak a modulnak a neve, amelyben át kell írni az inaktív pittyentést aktívra. 

Előkaptam hát az NCS Dummy-t és az NCS Expert könyvtárában az E65 alkönyvtárból elkezdtem beolvasni a különböző modulokat, keresgetve a nyitással/zárással (vagy mondhatjuk a riasztó élesítéssel/kikapcsolással) kapcsolatos sorokat. Negyedóra alatt meg is találtam a keresett dolgot a DWA_IRS.C05-ben.

Innen már egyszerű volt a dolog, K-DCAN kábel ment az ODB csatlakozóba, másik vége a jó öreg Dell XPS-be (Noé dobta ki anno a bárkából, én pedig összeszedtem: win xp, de még mindig jó az akksija, kicsi és könnyű, van rajta wifi, soros port, USB, sír, nevet, fára mászik, egyszóval tökéletes diagolni).

Szolgálati közleményAz NCS Expert kódolásról most nem esik szó, de tervezek egy egyszerű leírást...

A DWAI modulban megtaláltam a DWA_IRS.C05-öt:

code1.jpg

Kód adatok kiolvasása a trace fájlba, megnyitás a Dummyval, és az összes releváns sor aktívra állítása:

code2.jpg

Magenta jelöli azt a sort, amit én nem tartok ésszerűnek aktiválni, vagyis minden esetben visszaigazolást (ebben az esetben füttyentést) halljak, ha megnyomom a zárás gombját a távirányítón.
A zölddel jelzett sor az, amikor csak akkor füttyent az autó (és villan az index nálam), amikor minden ajtó és egyéb nyitható bigyó zárva van. Ezt bepipáljuk aktiv-ra, és készen is vagyunk. Illetve majdnem: ugyanis a default kulcs mellett (ami épp be van dugva a gyújtáskapcsolóba) még az általános (vagyis a többi kulcs) esetén is illik aktívra állítani a modult.

Meggyőződünk, hogy a MAN file üres (a törlés opció épp megfelelő az Export gomb alatt), majd kiírjuk abba az ügyeskedésünket.

NCS Expertben kódolásra állítjuk a job-ot, klikk a végrehajtáson, bezárunk mindent és örülünk (már ha ez volt a cél, ugye):

A bejegyzés trackback címe:

https://730ld.blog.hu/api/trackback/id/tr5816654046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása