Ha benedvesedne a kárpit a talpunk alatt, akkor egyhavi fizetésem egy törött sliccgomb ellenében, hogy eltömődtek a vízlevezető csövek a motortér egyik, vagy másik oldalán (esetleg mindkét oldalon).
Egyszerű a megoldás, nem kell a motortérben matatni, persze ha tisztának akarjuk tudni a pollenszűrők alatti teret, akkor érdemes legalább szűrőcserekor kiporszívózni a tűzfal előtti részeket.
Első lépés, kocsit megemeljük, kereket levesszük (a patentnél látszik, hogy nedves volt az idő):
A kerékdob burkolatát levesszük és elénk tárul a vágy titokzatos tárgya, jelesül az a membránszerű gumiból készült zárólap (bekarikázva), ami képes beragadni.
Por kerül oda, pára/nedvesség hatására sár lesz abból, megszárad, kész a baj, nem engedi kinyílni és elvezetni a fent felgyülemlett vizet. Az meg ugye megy mindenhova ahova csak tud, amint eléri a tűzfalba vágott szellőző és egyéb nyílásokat, behatol az utastérbe:
Elég volt megmozdítani csavarhúzóval a kis gumi bizbaszt, azonnal jó pár liter víz zúdult le, mint a fotón is látszik:

Azért még felnyúltam egy darab dróttal, hátha blokkolja más is a leeresztő csövet, de semmi nyomát nem láttam olyasminek.
Dobbetét, kerék vissza, lábtér kiszárítása után örülés!